Telefon   +48 34 324 62 94

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Co najczęściej psuje się w silnikach benzynowych?

Silniki benzynowe są narażone na różne problemy, które mogą prowadzić do awarii. W artykule omówimy najczęstsze usterki silników benzynowych, ich przyczyny oraz skutki. 

Uszkodzenia głowicy cylindrów

Uszkodzenia głowic cylindrów to jeden z najczęstszych problemów w silnikach benzynowych. Mogą być spowodowane przez różne czynniki, takie jak przegrzewanie, które prowadzi do odkształceń i pęknięć. Niewłaściwe ciśnienie oleju również przyczynia się do uszkodzeń, gdyż brak odpowiedniego smarowania powoduje zużycie elementów. Korozja stanowi kolejne zagrożenie, zwłaszcza w przypadku stosowania niskiej jakości płynów chłodniczych. Zrozumienie tych przyczyn pozwala lepiej zarządzać stanem technicznym jednostki oraz unikać kosztownych napraw związanych z renowacją głowic czy wymianą cał ych zespołów.

Problemy z zaworami

Zawory odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu silnika. Problemy z nimi mogą prowadzić do poważnych awarii. Wypalenie zaworów to częsty kłopot, zwłaszcza przy pracy na ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej. Zatarcie może wystąpić w wyniku braku smarowania lub obecności zanieczyszczeń. Niewłaściwe ustawienie luzu zaworowego również wpływa negatywnie na ich działanie. 

Usterki układu zapłonowego

Układ zapłonowy jest kluczowym elementem silnika benzynowego, ale może doświadczać różnych usterek. Do najczęstszych problemów związanych z tym systemem należą awarie świec zapłonowych, cewki oraz przewodów zapłonowych. Świece odpowiadają za wytwarzanie iskry, która zapala mieszankę paliwowo-powietrzną; ich uszkodzenia prowadzą do trudności w uruchomieniu jednostki lub nierównej pracy na biegu jałowym. Cewka natomiast generuje wysokie napięcie potrzebne do wyzwolenia iskry, a jej awaria skutkuje brakiem iskry lub jej osłabieniem.

Problemy z układem paliwowym

W silnikach benzynowych awarie w systemie paliwowym mogą skutkować zmniejszoną efektywnością oraz pogorszeniem parametrów pracy. Przyczynami są często zanieczyszczenie filtrów paliwa, które uniemożliwia prawidłowy przepływ, oraz uszkodzenia pompy odpowiedzialnej za dostarczanie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem. Problemy z wtryskiwaczami, które nie rozpylają paliwa właściwie, również wpływają na pracę jednostki napędowej.